Fa uns mesos la Generalitat va convocar una sèries d’ajudes per subvencionar les accions d’ajuntaments i altres entitats locals encaminades a promoure l’ús del valencià per un import total d’un milió d’euros. A la vista de la resolució de les ajudes aprovades en el mes de desembre, concedides a tots els 194 municipis sol·licitants, Benidorm ni tan sols ha demanat la subvenció, malgrat que és membre de la xarxa d’Agències de Promoció del Valencià (AVIVA), creada per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL). El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, va criticar que la desídia del govern del PP “fa perdre diners a Benidorm i oportunitats de promoure la nostra llengua”.

“Mentre el nostre grup municipal vol potenciar el valencià com a senya d’identitat perquè la nostra llengua continue sent un instrument de convivència i aconseguir la normalització plena del valencià en tots els àmbits del la nostra societat, el PP deixa passar estes ajudes econòmiques i continua ignorant la promoció de la nostra llengua”, ha indicat Bigorra.

A més, ha afegit: “Crida l’atenció que el ple de Benidorm aprovara per unanimitat el passat mes d’octubre una moció del nostre grup municipal per impulsar el voluntariat pel valencià i que després el govern local no demane estes ajudes de la Generalitat que, entre d’altres accions, finançaven les campanyes i accions de voluntariat lingüístic”. Davant d’esta contradicció, el portaveu considera que en cap moment el PP va tindre voluntat real de promoure este tipus de voluntariat ni de complir la moció.

La convocatòria de subvencions de l’ens autonòmic no només contemplava ajudes per al voluntariat en valencià, sinó que també preveia dotar econòmicament un dels següents àmbits d’acció: la cartelleria i senyalització urbana, la formació lingüística del personal de l’Ajuntament de Benidorm, les campanyes d’acollida lingüística per a estrangers, accions culturals, campanyes municipals de sensibilització i promoció de l’ús del valencià, creació i foment d’un pla d’igualtat, foment d’ús del valencià a les xarxes socials de l’Ajuntament, o la creació d’oficines de promoció lingüística.

La falta de demanar este tipus d’ajudes se suma a crítiques anteriors del portaveu respecte la falta de difusió i utilització del valencià per part de l’Ajuntament. Com ara que encara no s’haja cobert la baixa per jubilació de l’única persona encarregada de la normalització lingüística a l’administració local; que el valencià és pràcticament inexistent als informes, documentació de les comissions i altres textos a nivell intern no es troben pràcticament en valencià; la falta de concerts de grups de música en valencià, o l’escassa o nul·la presència a les xarxes socials que depenent de l’entitat local.