El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha demanat el suport de l’Ajuntament de Benidorm i dels grups polítics municipals al Manifest de Dénia que sol·licita al govern de l’Estat una aposta sòlida per la implantació del Tren de la Costa. Així mateix ha recordat que el pròxim divendres dia 5 hi haurà una manifestació per reclamar des de diferents sectors de la societat civil valenciana de les Marines i de la Safor aquesta infraestructura.

A la Comissió informativa d’urbanisme Bigorra ha informat de l’existència del Manifest per un tren de la costa de rodalies Gandia-Alacant-l’Altet-Elx (també anomenat de Dénia), al que diferents associacions, partits i particulars s’han unit per reivindicar el Tren de la Costa al govern estatal. El portaveu ha assenyalat que trasmetia aquesta informació perquè l’Ajuntament de Benidorm en bloc o bé els grups municipals o partits, com ha fet Compromís, o bé a nivell particular se sumen també a aquesta reivindicació.

El regidor ha apel·lat a què l’Ajuntament ja va al·legar en contra de l’informe del Ministeri en què assenyalava que el tren de la Costa no era rentable en agost de l’any passat. I ha demanat que certifique aquesta voluntat amb l’adhesió al manifest, “perquè com més pressió es realitze, en aquest cas, d’un dels municipis afectats, millor”.

Concretament el manifest de Dénia exigeix al Govern d’Espanya l’aprovació definitiva de l’Estudi Informatiu sobre el Tren de la Costa contemplant les al·legacions efectuades per la Generalitat i els Ajuntaments afectats, i a treballar conjuntament des del Ministeri i la Generalitat perquè la construcció de l’anomenat “Tren de la Costa” entre Gandia i Alacant siga una realitat i es plasme pressupostàriament en els Pressupostos Generals de l’Estat des de 2017 fins que estiga operatiu.

A més del manifest, Bigorra ha recordat que divendres dia 5 es realitzarà una manifestació a Dénia per reclamar de manera unitària aquesta infraestructura i ha convidat a tots a participar-hi.

Tot açò ha coincidit en què Compromís ha aconseguit que tots els partits de la Diputació d’Alacant s’adherisquen al citat manifest en el ple de la institució celebrat el dimarts.