Jaume Fuster i Joan Fuster, guionista i dibuixant del còmic ‘La Torre de les Caletes’ són els premiats enguany de la segona edició del premi Bernat de Sarrià, que organitza Compromís per Benidorm. El guardó s’atorgarà als guanyadors el 2 de novembre a partir de les 18 hores a la Biblioteca de Benidorm. La unió d’innovació en la cultura, el foment per la lectura i l’amor i reivindicació del patrimoni de Benidorm han sigut els motius claus per concedir el premi de 2017. L’acte també mencionarà la ‘Mangrana Agra’ d’enguany que s’atorga a aquells que han tingut una participació escassa o negativa per a la ciutat durant l’any, a mode de crítica.

L’any passat el premi ja va posar l’accent en el foment de la lectura, personificat en la figura de la professora jubilada i promotora d’un club de lectura i literatura Esperanza Rodríguez. Enguany, segons el criteri del jurat, a aquest objectiu guardonat, també se suma la innovació en el format, el còmic, i l’ús de la literatura com a instrument per a significar l’amor i la reivindicació pel patrimoni cultural de Benidorm, en aquest cas sobre la Torre de les Caletes.

En el còmic, Jaume Fuster i Joan Fuster recreen una història original en època del Duc de Lerma entre els guardians de la torre de guaita de Benidorm i els atacants que volen destruir-la. L’objectiu de la publicació és el de donar a conéixer el Bé d’Interés Cultural de la ciutat, amb vistoses i genials vinyetes i diàlegs, i fer una crida a la seua restauració (en procés), protecció i posada en valor. A més, aquesta publicació ha comptat amb la col·laboració de la Taula del Bon Profit i la Comissió de Festes Majors Patronals, destacant així la capacitat d’unió de diferents col·lectius rellevants de la ciutat al voltant d’un còmic amb tanta riquesa cultural, històrica i patrimonial. D’altra banda, el còmic s’ha publicat en valencià, promovent així l’ús de la nostra llengua.

Amb tots aquests ingredients, el jurat dels premis, conformat per la guanyadora de la primera edició i personalitats destacades de Benidorm com Mireia Llinares, Francisco Amillo i Jaume Ripoll, que repeteixen de l’anterior edició, va donar el vistiplau a la concessió de la segona edició del guardó als autors del còmic, que també publicaran pròximament un llibre sobre la Torre de les Caletes.

Des de Compromís per Benidorm, es convida a tots aquells que ho desitgen a assistir a l’acte d’entrega d’aquest guardó que se celebrarà a la Biblioteca municipal de Benidorm el pròxim dia 2 de novembre a les 18 hores, i en el qual també es revetlarà la menció “Mangrana Agra”, entregada a aquelles persones o entitats amb una aportació escassa o negativa per a la ciutat durant l’any en curs.