Una vegada entregat el document definitiu de l’esborrany de pressupostos locals de 2018, el regidor de Compromís i portaveu del grup municipal Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha comprovat que les bases d’execució dels pressupostos tornen a ignorar acords plenaris sobre la correcta fiscalització i control de les despeses menors, aprovats a instàncies del grup municipal, que sí figuraven en el document de bases de 2016.

“La proposta de comptes de 2018 repeteix la mateixa història que les bases dels pressupostos municipals de 2017: el govern local torna a incomplir la nostra moció aprovada en ple sobre els gastos menors”, ha criticat Bigorra. El regidor fa aquesta afirmació ja que el document enviat dimarts a migdia no recull els acords aprovats en el ple de 30 de novembre de 2015, a instàncies d’una moció del grupo municipal. Concretament, no apareix ni l’obligació de demanar tres pressupostos diferents sempre que siguen despeses menors superiors a 3.000 euros, ni la possibilitat de fer acords marc amb centrals de compres amb altres institucions, ni la creació de les bases de dades de proveïdors, servicis i productes més habituals, ni tampoc la consideració dels criteris mediambiental i de prompte temps de resposta i prompte temps d’adquisició de materials, que tenien la intenció de beneficiar les empreses més pròximes.

Totes aquestes qüestions ja van desaparèixer en els comptes de 2017, però que sí que figuraven en els pressupostos locals de 2016. “El govern de Benidorm novament s’equivoca en eliminar les mesures que beneficien un major control i supervisió de les despeses menors, que va aprovar el ple. I, com va ocórrer l’any passat, el govern de Benidorm tampoc ens ha informat al respecte com a grup que va proposar la moció”.

Durant el debat de pressupostos de 2017, arran d’una esmena del grup municipal que volia recuperar aquestes mesures de control i fiscalització de despeses menors en les bases d’execució del pressupost, el govern local va emparar-se en què la llei no contempla l’obligació de recollir aquestes mesures. Però ja aleshores el grup municipal va posar en dubte aquesta afirmació ja que els comptes de 2016 sí que arreplegaven aquestes qüestions. A més, Bigorra ha explicat que els acords marc amb centrals de compres ja es realitzen en diferents administracions públiques.

Per últim, el regidor ha apel·lat als partits que configuren el tripartit pressupostari (PP, CBM i C’s) a què modifiquen les bases d’execució de l’esborrany de pressupost de 2018 en aquest sentit “si creuen en la correcta fiscalització dels gastos menors i en el compliment dels acords plenaris”.