El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha sol·licitat en comissió informativa que es convoque el Consell de Mobilitat urgentment davant el canvi de places d’aparcament regulat que està realitzant el govern local de Benidorm, sense comptar amb la resta de grups municipals. “Sol·licitem explicacions sobre diferents modificacions realitzades, entre elles, la creació de places de zona blava que han provocat la crítica de veïns i veïnes”, ha indicat.

Fa un parell de mesos, en febrer, el govern de Benidorm va canviar la distribució de places de zona blava del carrer Mart, en passar de col·locar-se en línia a ubicar-se en bateria i reduir la zona de càrrega i descàrrega. En aquell moment, Bigorra va comprovar que el canvi suposava que hi haguera a partir d’eixe moment quinze places de zona ORA, quan el plec de condicions del contracte de l’empresa concessionària en considerava només nou en aquest carrer. És a dir, que es va produir un augment de places de pagament.

Ara, fa uns dies, la Via Emilio Ortuño ha tingut un cas semblant. El govern local ha eliminat places de motos per a crear dos nous estacionaments de zona blava que no hi existien. El regidor de Compromís no comprén com “el govern local puga modificar les places existents de zona d’estacionament regulat o crear-ne de noves sense donar cap explicació i sense passar pel Consell de Mobilitat”. Bigorra ha recordat que fa dos mesos, en comissió informativa, ja va demanar informes sobre aquests canvis en les places d’aparcament. “Hui hem demanat en la comissió informativa d’Urbanisme que es convoque el Consell de Mobilitat per a informar dels canvis que el govern local està realitzant sense donar compte a la corporació municipal, per a què la ciutadania i associacions i entitats importants de la ciutat estiguen assabentats, coneguen els motius i expressen el seu sentir sobre les modificacions, tant sobre aquestes com sobre les que puga tenir pensades el govern de Benidorm”, ha indicat.

A més, el regidor de Compromís ha recordat que actualment hi ha un expedient obert sobre els canvis a efectuar en l’explotació de la zona blava i de la grua, que es van exposar en el Consell de Mobilitat i que presentaven modificacions quantificades gràcies a la petició del grup municipal. “Per aquesta raó costa més d’entendre les decisions unilaterals del govern municipal sobre les places de l’ORA i que causen molèsties i crítiques dels veïnes i veïnes dels carrers afectats”, ha subratllat. Així mateix, també ha explicat que, arran d’aquestes actuacions, el regidor va sol·licitar per escrit un informe actualitzat del número de places de la zona blava per saber el còmput actual de places explotades per l’empresa concessionària.