Dins de la campanya “Imparables” de la coalició de cara als pròxims comicis del 28 d’abril, Compromís ha celebrat un acte a Benidorm que ha posat de relleu els avanços en les polítiques LGTBI valencianes. Les intervencions del cap de llista al Congrés per la circumscripció d’Alacant, Ignasi Candela, i de la número u a les Corts per les comarques alicantines, Aitana Mas, han destacat que les polítiques valentes de Compromís han possibilitat la creació i entrada en vigor “de la llei LGTBI més avançada de l’Estat”.

“Si volem que els drets que la Llei valenciana LGTBI salvaguarda per al col·lectiu i que aquells que proposen teràpies de falsa curació siguen sancionats com toca, cal confiar en aquells que hem escoltat les associacions de Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals i Intersexuals i hem portat endavant el desenvolupament d’aquesta normativa”, ha indicat Mas.

En la mateixa línia s’ha pronunciat Candela que ha advertit “que tots els avanços aconseguits estan en risc si no hi ha governs progressistes que lluiten pels drets socials”. Així mateix ha subratllat que “Compromís garantirà que s’aprove finalment la Llei estatal d’Igualtat LGTBI sense més dilacions. Eixa serà una de les condicions per al govern entrant, després del 28 d’abril”.

Ambdós candidats han coincidit que la norma valenciana, “la més avançada d’Espanya, ha de servir com a espill en que mirar-se la normativa estatal”. D’aquesta manera, han explicat que la llei valenciana contempla per primera vegada una àmplia cobertura per les persones amb variacions intersexuals o amb diferències del desenvolupament sexual, o que sancionarà amb multes de fins a 120.000 euros per a les teràpies d’aversió, per difondre-les o per publicitar-les.

Sobre aquest punt ha incidit el Director General de l’Agència Valenciana d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, que també ha participat de l’acte. Concretament ha expressat que la Llei valenciana LGTBI ha creat el Consell Valencià LGTBI, òrgan consultiu, o l’Espai de la Memòria del col·lectiu, que albergarà documents relacionats amb la repressió viscuda, així com que seran recordades les persones que van ser perseguides, torturades i assassinades.

Finalment, en l’acte organitzat al bar la Favorita de Benidorm, presentat por Eloi Sarrió i amenitzat amb l’actuació de Pepiu de Castelar i la música del DJ Profesor Duralex, també han intervingut altres candidats i candidates i representants del col·lectiu LGTBI, com Pau Torregrossa, present a la llista per les Corts; Fede Zaragoza, per les eleccions generals, i Andrea Mirambell, Alex Campoy i Josep Bigorra, per als comicis locals, sent aquests dos últims número 4 i número 1 respectivament de la llista per Benidorm i que han exercit com a amfitrions.