Les associacions socials de Benidorm s’han reunit amb el candidat a l’alcaldia de Compromís per Benidorm, Josep Bigorra, i el diputat al Congrés, Joan Baldoví, per compartir les necessitats de les associacions i conéixer les iniciatives de la coalició. En eixe sentit, Bigorra s’ha compromés a realitzar la segona fase del centre social Pepita Esperanza quan arribe al govern municipal, a més d’incrementar la despesa social o plantejar la creació d’un alberg o menjador social per a la ciutat.

Aquestes han sigut les principals propostes de Compromís que ha exposat Bigorra a les entitats socials de la ciutat que han assistit a la reunió, concretament a l’”Asociación de Familiares y Personas con Enfermedad Mental Marina Baixa AFEM”, “Asociación de Enfermedades Raras de Benidorm y Comarca – AERBECO”, l’associació d’autoajuda per a dones amb càncer de mama Anémona, i l’associació de persones amb discapacitat física-ASMIBE.

Acompanyat pel diputat al Congrés, Joan Baldoví, l’alcadable de Compromís per Benidorm s’ha compromés a realitzar la segona fase del centre social Pepita Esperanza, situat a la Cala i que aglutina diferents entitats socials de la ciutat, que encara quedava pendent. “Volem que les associacions puguen disposar de les millors instal·lacions per oferir la seua assistència a les persones que ho necessiten i l’ampliació del centre és una necessitat que portarem endavant quan governem”, ha apuntat.

Així mateix també ha explicat que la intenció és augmentar la despesa social que destina l’Ajuntament mitjançant l’increment del cànon de les contractes municipals amb les concessionàries que s’han de licitar. “Segons els tècnics encarregats dels serveis socials, Benidom aporta una quantitat molt xicoteta de gasto social per habitant (48,60 euros). Nosaltres vam presentar una moció per a pujar eixa despesa però el govern de PP i CBM l’han guardada en un calaix sense que s’haja debatut. Ens toca recuperar-la i impulsar-la des del govern”.

Per últim, com a punt destacat, ha comentat a les associacions que “atendrem una de les peticions ciutadanes més demandades, com és la creació d’un alberg o menjador social, a partir de l’estudi del seu projecte”.

D’altra banda, les entitats socials han explicat les seues reivindicacions i han demanat a Baldoví que els done suport des del Congrés. El diputat de Compromís s’ha compromés a ser la veu de les entitats socials de Benidorm i de tota la Comunitat Valenciana per a què el govern de l’Estat impulse i augmente les polítiques socials.

Així, el diputat portarà a Madrid la proposta per tractar els drets de les incapacitats laborals temporals, l’augment de les inspeccions de treball relatives a les persones amb discapacitat, o la revisió dels barems sobre la consideració de malalties rares.