Joan Baldoví, diputat al Congrés i candidat a president de la Generalitat; Imma Orozco, secretaria autonòmica de política territorial, i Pere Beneyto, alcaldable de Compromís per Benidorm, van obrir les portes de la nova seu de la coalició a la capital del turisme per excel·lència. Els benidormers volen que l’experiència de govern de la Generalitat i la vessant social de la coalició arribe ara a Benidorm.

27.02.23 – La seu de Compromís per Benidorm (Carrer Puig Campana, 8) es va engalanar per a la seua inauguració. Els invitats il·lustres, Baldoví, Orozco i Beneyto, estava clar que respondrien a la cita. Però també ho va fer la ciutadania de Benidorm, que va omplir el local taronja.

A l’hora dels parlaments, Baldoví va posar de relleu que «Compromís és la garantia per a què les nostres reivindicacions arriben a tots els llocs», destacant la seua experiència en el Congrés, que vol exportar a la Generalitat. No en va, és el candidat a president de totes i tots els valencians. «Sempre que està Compromís es nota», recalcava. I demanava que confien en les possibilitats de la coalició en terres benidormeres, de la mateixa manera que ho han fet en les corts espanyoles o les valencianes i al govern de la Generalitat.

Precisament per parlar de la capacitat de gestió del Consell, Orozco va posar de relleu que «gràcies a Compromís valors com la sostenibilitat o la protecció del territori es conjuguen amb el de progrés», deixant entreveure que sense la coalició possiblement això no seria així. L’alteana va incidir que «eixe model que posa la persona en primer lloc és el que cal traslladar a la Marina Baixa i concretament a Benidorm».

Guant que va agafar Beneyto. A més d’etzibar tots els presents i agrair la presència de tant destacats convidats, el candidat a l’alcaldia va reivindicar la necessitat de Benidorm de canviar de perspectiva: «des d’una que anteposa els criteris econòmics a una que protegisca el medi ambient i la nostra societat». En eixe sentit va fer crítica de la situació actual de la ciutat, posant com a exemple diferents casos en primera persona, amb especial incidència en la creació de llocs de treball precaris. «El turisme és Benidorm però alguns han oblidat que el turisme ha de ser amable no únicament amb els que venen, sinó amb tots aquells que treballen i fan turisme. Hem de posar el focus en els nostres treballadors, en la nostra societat, perquè si la nostra societat és forta i disfruta de tots els seus drets, el nostre motor, el turisme, serà igual de fort».

Per això va voler posar el focus en el treball realitzat en Compromís des de les institucions, «on el primer són les persones» i va demanar traslladar eixe treball també a l’alcaldia benidormera. «El camí ja és sabut: nosaltres ja hem estat a l’Ajuntament i això va suposar un treball i un canvi de formes de fer les coses; hi volem tornar amb més força per a què eixe canvi siga permanent des d’un punt de vista més social».

Els reunits es van acomiadar amb aplaudiments i una picadeta i van conjurar-se per a què Benidorm recupere la presència taronja de Compromís al consistori.