A la comissió político-associativa creada per debatre l’afectació del ‘Tot Inclòs’ dels hotels de Benidorm, s’han compartit els informes de diferents organismes i entitats emesos a tal efecte. Entre ells, el nostre grup municipal ha presentat el seu informe en què principalment s’emet la necessitat de realitzar un estudi amb la col·laboració de les universitats que valore les causes, factors i conseqüències d’esta oferta hotelera, així com que quantifique el seu impacte sobre la ciutat.

L’informe, elaborat pels secretaris de Compromís per Benidorm de Comerç i de Turisme, José Daniel Ibáñez i Pere Beneyto respectivament, també indica que la introducció del ‘Tot inclòs’ a Benidorm i la seua futura expansió pot estar basada en una falta d’atractiu turístic actual o de varietat d’oferta, o en un mal servici prestat en el passat, com així ha passat en altres zones turístiques espanyoles.

Per tant, caldria adequar l’oferta cap a productes amb una major diferenciació per ubicar-se en una millor posició per competir en el mercat. Així mateix, també s’hauria d’enfortir la cooperació i col·laboració entre les empreses d’allotjament i els operadors turístics per millorar els servicis, per una banda, i per una altra, entre la indústria hotelera i l’ajuntament, per intentar que no prolifere esta oferta, o bé perquè este tipus d’oferta només es considere en determinats hotels d’alta categoria.

Finalment, el nostre informe, coincidint amb el d’altres associacions que n’han presentat, destacar que la pràctica del ‘Tot Inclòs’ pot suposar que el model turístic necessita una gran millora tant dels hotels, com dels comerços, bars i restaurants, com de l’escena urbana, els transports i l’oferta de cultura i esdeveniments que oferix.

Este informe es remetrà a la Conselleria junt a la resta de documents emesos. Esperem que es realitze l’estudi en profunditat amb la col·laboració de les universitats per poder saber l’impacte real d’esta oferta hotelera.