Les dades són clares: 34 mocions presentades, 51 preguntes i precs al ple, 219 peticions per escrit a regidories i 297 preguntes en comissions informatives (a excepció de la d’Hisenda, de la qual no hi ha actes) és el balanç d’un any de legislatura del grup municipal Compromís Los Verdes que ha presentat en roda de premsa el seu portaveu i regidor de Compromís, Josep Bigorra. A més, s’han realitzat reunions amb diverses entitats i associacions per aconseguir el millor per a Benidorm.

De forma més detallada, al respecte de les 34 mocions presentades per un total de 250 de tota la corporació municipal, segons les actes plenàries, tot i que dels partits de l’oposició el PSOE tinga una proposta presentada més, en calcular la productivitat de cada grup municipal en base als regidors i regidores que té, Compromís Los Verdes supera àmpliament la mitjana de les deu mocions per regidor. “Tot i que a les eleccions vam ser els últims en representació municipal, encapçalem la mitjana de la productivitat de les mocions dels grups de la corporació amb dèsset mocions per regidor”, ha afirmat Bigorra.

Desglossades, hi ha hagut quatre mocions conjuntes, bé entre els dos partits del grup municipal bé amb altres forces del consistori, sis formulades per Los Verdes i vint-i-quatre per Compromís. “Per desgràcia, exceptuant les que van ser rebutjades, només tres podríem dir que realment estan en marxa”, ha indicat el portaveu, alhora que ha indicat que sis estarien tramitant-se i de la resta, no hi ha constància de cap desenvolupament.

Respecte a les 297 preguntes en comissió informativa, d’aquelles que es tenen actes realitzades pel propi Ajuntament, significa una mitjana de 27 qüestions al mes. “Encara que moltes vegades es tracta de preguntes reiterades perquè costa contestar a la primera al govern local i fins i tot, de vegades no obtenim cap resposta”, ha assenyalat Bigorra.

A banda d’estes dades, el portaveu també ha posat en valor altres indicadors de l’activitat del grup municipal: “Des del diàleg i el consens i buscant el millor per la ciutat, a més d’amb altres grups municipals, ens hem reunit amb associacions empresarials, com Hosbec o AICO, amb organitzacions socials i veïnals, com British Benidorm, la PAH o Red Solidaria Popular, i d’altres entitats, i també hem fet arribar les reivindicacions de la ciutat a altres institucions, com la Diputació d’Alacant, les Corts o la Generalitat”. En este sentit, ha explicat la consecució d’una proposició no de llei per a no destruir els aliments sobrants dels supermercats, per trobar finançament per la canalització dels pluvials de l’avinguda Orts Llorca o per donar solució ràpida als problemes del col·legi Vasco Núñez. En canvi, tot i que sí que hi ha hagut gestions i avanços, el portaveu encara espera la solució definitiva per al Centre Cultural, l’IES Pere Maria Orts i Bosch o el Doble Amor. “Hem fet i estem fent una bona tasca, i seguirem treballant per Benidorm per millorar-lo més encara”, ha finalitzat.

1anycompromis(1) 1anycompromis(2) 1anycompromis(3)

Àudios de la roda de premsa: