El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, va reclamar la setmana passada en comissió informativa la reparació immediata de l’aire condicionat del Saló d’Actes de Casa del Fester, en atenció als nombrosos actes i reunions que s’hi realitzen. A més critica que s’instal·len altres aparells d’aire condicionat, com el de la sala de premsa VIP del Palau d’Esports, abans que realitzar els treballs necessaris a la Casa del Fester.

“No entenem quin és el criteri pel qual és més important la instal·lació d’un aparell d’aire condicionat en la sala de premsa VIP del Palau d’Esports, i en canvi no se soluciona i es repara el sistema d’aire condicionat del Saló d’Actes de Casa del Fester, que porta molt de temps sense funcionar”, ha criticat Bigorra. S’ha referit així a la despesa aprovada pel grup popular en comissió d’hisenda del passat dilluns per un valor de 2.468,40 euros a realitzar en el Palau d’Esports l’Illa de Benidorm.

A més, ha recordat que la setmana passada, la pròpia comissió d’Hisenda també va acordar l’aprovació de 1.502,82 euros per a arreglar l’aire condicionat del col·legi públic els Tolls. “Queda demostrat que diners per solucionar este problema, n’hi ha, però sembla que no existeix voluntat política per dotar l’edifici de Casa del Fester amb totes les instal·lacions adequades”, ha subratllat el portaveu.

Bigorra ha explicat que el Saló d’Actes de Casa del Fester, amb capacitat d’aproximadament unes 200 persones, realitza reunions periòdiques d’entitats festeres i no festeres i acull sovint actes d’entitats i organitzacions socials, culturals i de tot tipus, atés la proximitat del local amb el centre de Benidorm. “Quan arriba l’estiu, o queda pràcticament inutilitzat el Saló d’Actes per la calor que fa, o els i les assistents i participants han d’estar conscienciats per a passar suportar les altes temperatures”, ha assenyalat.

Per altra part, el portaveu ha lamentat que no s’hagen procedit a fer estos treballs de reparació o instal·lació d’aires condicionats en una única comanda per estalviar despeses, tot i que les bases d’execució dels pressupostos d’enguany de Benidorm assenyala que l’adquisició d’aires condicionats, a més del material i mobiliari d’oficina, la telefonia i els equips i programes de suport digital es realitzaran de forma centralitzada.