La contractació actual de la gestió del servici de Platges ha rebut diferents al·legacions als plecs que marquen les condicions que les empreses han de complir. Estos recursos presentats critiquen els criteris de solvència que es demanen perquè, al seu parer, limiten la competència de les empreses que poden optar a este contracte. El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha destacat que estos recursos donen la raó al grup municipal que va posar estos i altres peròs, basats en les apreciacions de la secretaria municipal.

“El secretari va advertir que les condicions que s’exigien sobre la solvència tècnica i econòmica en les reunions que vam tindre tots els grups municipals sobre els plecs de condicions del servici de platges durant el mes d’agost podrien limitar la competència i limitar la presència d’empreses en el procés, cosa que és contrària a la llei. Ara alguns recursos presentats incideixen precisament en el que va assenyalar i en el que nosaltres vam posar en dubte en eixe moment”, ha criticat Bigorra. El portaveu ha indicat que el procés va seguir perquè el govern local va assegurar que no existia cap problema, però des del grup municipal van seguir expressant-se estos dubtes.

Bigorra a més ha recordat que, juntament amb esta problemàtica sobre la competència, un informe del secretari de setembre assenyalava que no estava convenientment justificat econòmicament parlant el valor de la licitació del contracte del servici de platges. “El nostre grup municipal va demanar en el ple de setembre que mentre no existira la justificació econòmica necessària d’este contracte valorat en més de 40 milions d’euros que es deixara sobre la taula l’assumpte; el govern local no va accedir i el plec de condicions que tants recursos té ara en contra va ser aprovat, malgrat el nostre vot en contra”, ha subratllat.

El portaveu també ha incidit que Compromís Los Verdes va ser l’únic grup municipal dels que formen el consistori que va votar en contra dels plecs de condicions pels dubtes plantejats sobre la lliure competència i la falta d’un informe justificant el valor total del contracte, i també perquè la duració del contracte era excessiva (5 anys més 5 anys de pròrroga) i perquè no s’havia limitat el número d’hamaques màxim que podien estar en cada platja, de manera que hi haguera un equilibri entre els residents i el turisme. Així es pretenia que les hamaques no ocuparen en cap cas més del 40% de la superfície total de totes les platges urbanes, ni més del 50% de la superfície de cada platja. Però esta petició va ser desestimada pel govern local. “En resum, tenim un contracte de platges que no assegura un servici sostenible ni mediambientalment, ni turísticament, ni econòmicament parlant. Nosaltres ho vam advertir, no ens van fer cas i ara vénen els recursos i les lamentacions”, ha conclòs.