Després de reunir-se amb la Directora General de Relacions amb la Unió Europea, Daría Terrádez, el regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha explicat que la Generalitat considera “imprescindible” que Benidorm compte amb una oficina municipal de relacions europees i mostra tot el suport i ajuda per a què l’Ajuntament la cree. “Amb aquest suport explícit de la Generalitat, ara la pilota està en mans del govern local per vore si realment vol complir l’acord plenari de 2015 que per unanimitat va aprovar la creació d’aquesta oficina”, ha indicat el regidor.

Una reunió cordial i constructiva. Així han expressat Terrádez i Bigorra com ha discorregut l’encontre formal entre la directora i el regidor de Benidorm. El motiu principal de la reunió ha girat al voltant de la reivindicació del grup municipal benidormer de crear una oficina local per planificar i coordinar els projectes que aspiren a finançament europeu, així com també atraure ajudes d’altres administracions públiques i supramunicipals, tal com va aprovar el ple municipal per unanimitat en octubre de 2015, però del qual res s’ha posat en marxa.

Terrádez ha expressat la total col·laboració des de la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea amb l’Ajuntament de Benidorm perquè l’oficina siga realitat, orientant-los sobre l’estructura i com enfocar les necessitats del municipi. I, a continuació, ha recalcat: “És incomprensible que un municipi de la importància pel seu pes econòmic i pel seu caràcter aperturista i obert al món com Benidorm no dispose d’aquesta oficina, i ens posem a disposició per ajudar a què així siga”. Per la seua part, Bigorra ha recordat que correspon a l’ajuntament dotar-la materialment i amb personal, a través dels pressupostos locals com es va aprovar en la moció, per fer realitat aquest departament.

Ambdós han assenyalat que la creació d’una oficina municipal de relacions amb la Unió Europea repercutiria positivament a mitjà-llarg termini a les arques municipals i per als diferents negocis locals, ja que també coordinaria i assessoraria a les diferents entitats, associacions, organismes i empreses de la ciutat que volgueren participar dels programes i projectes europeus.

A banda, Terrádez i Bigorra han comentat quines serien les principals línies i iniciatives europees que podrien ser beneficioses per a Benidorm i s’han emplaçat a futures reunions, per estretir la col·laboració amb la Generalitat en relació als assumptes europeus.