El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha sol·licitat en comissió informativa que l’Aula d’Idiomes de Benidorm oferisca cursos de valencià, a l’igual que ja fa de castellà, francés i anglés. Així mateix ha tornat a instar a què es cobrisca la baixa del que era únic encarregat del departament de normalització lingüística de l’Ajuntament.

La regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Benidorm ha obert el període de matricula per l’Aula d’Idiomes municipal per al pròxim curs 2017-2018, amb una oferta de cursos d’iniciació i nivell bàsic de castellà, francés i anglés, i preparació del Diploma d’espanyol com a llengua estrangera. Però l’altra llengua cooficial, el valencià, no es troba dins de l’oferta municipal.

Això precisament ha sol·licitat Bigorra en la comissió informativa: “Tant el castellà com el valencià són les dos llengües d’ús i, en el cas del valencià, l’Ajuntament de Benidorm té un conveni amb l’Acadèmia Valencia de la Llengua (AVL) pel qual ha de fomentar el seu ús i promoció, per tant, ens sembla lògic demanar que el valencià també siga una llengua que s’ensenye en el centre municipal d’idiomes, tant de nivells inicials com per obtindre certificacions acadèmiques, com per exemple el Mitjà”.

En eixe sentit, cal recordar que l’Ajuntament de Benidorm va deixar passar les ajudes de la Generalitat per subvencionar les accions d’ajuntaments i altres entitats locals encaminades a promoure l’ús del valencià per un import total d’un milió d’euros ja que no ni es va presentar. I que en eixa convocatòria tots els projectes presentats, pertanyents a 194 municipis van obtindré ajuda. O que encara està pendent el desenvolupament del programa de parelles lingüístiques, denominat “Voluntariat pel Valencià”, que va ser aprovat en ple a l’octubre de 2016 a instàncies del grup municipal.

Per altra banda, Bigorra també ha preguntat en comissió informativa sociocultural quan es cobrirà la baixa del que era únic responsable del departament de normalització lingüística de l’Ajuntament de Benidorm, ja que es va jubilar en maig de l’any passat i ningú s’encarrega de la seua funció. “Algú s’explica que cap secció de l’Ajuntament estiga desprovista de personal? Què ocorreria si no hi haguera tècnics d’igualtat o responsables de medi ambient o esports? Doncs això és el que passa amb normalització lingüística perquè el govern local ho vol així”, ha criticat. Al respecte, en no poder-se aprovar en el debat de pressupostos locals una nova Relació de Llocs de Treball per a 2017, i que a hores d’ara encara està pendent, el grup municipal Compromís Los Verdes va fer una esmena a la proposta de pressupostos actuals per traslladar un tècnic del departament d’Educació al de Cultura i que s’encarregara de la normalització mentre no es cobrisca la vacant. L’esmena va ser rebutjada pel PP i els seus socis de governabilitat (C’s i CBM).