El regidor de Compromís i portaveu de Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, ha registrat una moció per al pròxim ple de maig en què insta a què es creen campanyes de dignificació dels i de les docents valencians com a resposta a les iniciatives posades en marxa pel PP de promoció de denúncies d’adoctrinament de l’escola valenciana.

“Es tracta d’una moció política per a significar diverses qüestions des del nostre grup municipal: la primera, posar en valor la tasca del professorat valencià i mostrar tot el nostre suport a la feina educativa que realitzen en els centres docents; la segona, rebutjar qualsevol campanya de persecució i d’odi contra el professorat valencià, i per últim, sol·licitar la seua protecció jurídica davant d’aquells que només volen que desestabilitzar la seua feina”, ha explicat Bigorra.

D’aquesta manera resumeix els quatres punts d’acord que conté la moció presentada. Concretament, són: demanar al Govern Valencià que engegue una campanya de dignificació del professorat, posant en valor la importància del paper social dels docents; demanar al Govern de l’Estat que pose tots els mitjans per aturar la campanya de persecució política contra el professorat valencià, assegurant la seua protecció jurídica; instar al Govern de l’Estat perquè desenvolupe la legislació adequada per protegir jurídicament l’exercici de la llibertat d’expressió dels docents, i declarar l’honorabilitat dels professionals de l’ensenyament pel seu esforç en fer una societat millor.

“En altres països, la societat dignifica el seu professorat, el fa costat i el tracta amb l’honorabilitat que es mereix. Però trobem que en la societat valenciana, hi ha partits que busquen tot el contrari, és a dir, posar en dubte la seua respectable feina i fins i tot la titllen d’adoctrinament; això és una barbaritat que repercuteix sobre el propi sistema educatiu”, ha indicat el regidor.

Per últim, ha recordat que l’actual Conselleria d’Educació ha augmentat el número dels professionals docents, malgrat el finançament completament insuficient per part de l’Estat: “Amb més recursos, educació podria lluitar d’una manera més efectiva contra el fracàs escolar”, ha assenyalat Bigorra. A més ha recordat que la Conselleria inicia enguany oposicions per al cos docent (3.000 places per als cossos de mestres), que continuaran l’any que ve amb la convocatòria de 5.000 places de professors i altres cossos docents.