La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha concedit una subvenció de 12.000 euros a l’Ajuntament de Benidorm per a impulsar l’elaboració del pla municipal d’inclusió i cohesió social. El regidor de Compromís i portaveu del grup municipal Compromís Los Verdes, Josep Bigorra, s’ha alegrat especialment d’aquesta concessió ja que gràcies a una esmena del grup municipal en el ple de gener d’enguany es va acordar la seua sol·licitud. D’altra banda, també es publica hui en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la concessió d’una altra ajuda per a promocionar l’ús del valencià per part de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

“Fa uns mesos va prosperar la nostra esmena amb la que buscàvem dotar de recursos econòmics la creació del Pla d’Inclusió i Cohesió social de Benidorm, mitjançant la sol·licitud de la subvenció a la Conselleria; ara, mostrem la nostra satisfacció en atorgar la Conselleria aquesta ajuda”, ha assenyalat Bigorra. Concretament la resolució que publica hui el DOGV atorga 12.000 euros a l’Ajuntament de Benidorm per a subcontractar la redacció del pla municipal, que servirà per ordenar les accions i mesures d’inclusió de caràcter local que permetran treballar contra les desigualtats, tant socials com relacionals que afecten la ciutadania.

El regidor ha recordat que la sol·licitud de la subvenció es va realitzar després que s’acceptara per unanimitat dels assistents al ple de gener de 2018 una esmena del grup municipal en aquest sentit a la proposta del govern local per manifestar la voluntat d’elaborar, tramitar i aprovar el Pla Municipal d’Inclusió i Cohesió Social, així com el Consell Municipal d’Inclusió i Drets Socials. Així mateix, altre municipi de la Marina Baixa, el de la Vila Joiosa ha rebut idèntica ajuda, és a dir, 12.000 euros, per procedir també a la subcontractació per a elaborar el pla.

Subvenció per a la promoció de l’ús del valencià

Per altra banda, la Conselleria d’Educació també ha publicat el llistat de municipis subvencionats per a realitzar activitats de promoció de l’ús del valencià, entre els quals figura Benidorm amb 536,29 euros. En aquest cas, el regidor de Compromís s’alegra que l’Ajuntament de Benidorm haja rectificat l’error de l’any passat en què no va demanar l’ajuda, tot i que es va convocar, com així va criticar fa any i mig. “Cridava l’atenció que el ple de Benidorm aprovara per unanimitat mocions del nostre grup municipal per impulsar el voluntariat pel valencià, o que es trobe dins de la xarxa AVIVA de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i que després el govern local no demanara estes ajudes de la Generalitat; enguany, després de la nostra crítica, ha rebut la subvenció i ens n’alegrem”, ha subratllat.

No obstant això, ha recordat que “el govern local de Benidorm té deures pel que respecta a la promoció del valencià”. I ha citat que des de 2016 no s’ha cobert la baixa per jubilació de l’única persona encarregada de la normalització lingüística a l’administració local; que el valencià té un ús escàs als informes, documentació i altres textos a nivell intern o a les xarxes socials de l’administració local, o la falta de concerts de grups de música en valencià.

Al respecte de l’ajuda atorgada per la Conselleria, altres municipis de la Marina Baixa, com Altea (1.412,02 euros), Callosa d’en Sarrià (12.879,78 euros) i la Vila Joiosa (12.060,79 euros) també han sigut subvencionats.